AdiM îți urează BUN VENIT!


Poți vizita încă și vechiul meu site.
Intrare Tuesday, 09 February 2010
 
Meniu
Intrare
Servicii IT
Astrologie
Proiecte
Colaborări
Jurnal
Hobby
Despre AdiM
Carte de oaspeți
Contact







Cine a creat criza economica? Imprimare E-mail
Marți, 16 Decembrie 2008

Se pare ca nimeni nu stie cine e de vina pentru criza economica, dar se vorbeste de ea tot mai mult, ca de un fenomen aparut de undeva din neant, inevitabil si inexorabil, periculos si amenintator, si singurul lucru care pare cumva clar in toata chestiunea crizei este mai intii ca va fi ceva foarte grav, si apoi cine si cum ne va salva de ea: ala eu, ala eu, ala eu!... In orice mister, politist sau de alta natura, ca sa gasesti vinovatul trebuie sa pui mai intii intrebarea: CUI PRODEST? Adica, cui ii foloseste, cine profita?! Acela e cel mai probabil sa fie vinovatul, daca nu e un debil mintal sau doar un neatent care a provocat un accident. Dar nici macar marii specialisti politico-economici nu ar putea accepta ca o criza economica e doar un accident. Deci, cine raspunde pentru aceasta situatie?!

Conceptul de "criza economica" e destul de nou aparut pe Pamint. Ultima oara imi amintesc ca a fost atribuit situatiei de prin 1933.  Somajul era teribil, si vedeam cozi imense la oficiile de somaj si de ajutoare sociale. Deruta politica era atit de mare, ca in Germania lua puterea Hitler, in SUA guvernul trecea de la lupta cu mafiotii si sindicatele la lupta cu comunisti inexistenti iar Stalin isi facea de cap in Rusia in numele clasei muncitoare.

Laptele se arunca pe cimp, fiindca cererea scazuse atit de mult ca nu le mai convenea producatorilor sa-l vinda. Dar nu scazuse nevoia de lapte, ci veniturile oamenilor care aveau nevoie de lapte pentru ei si copiii lor, din cauza ca patronii voiau sa cistige tot mai mult si sa plateasca tot mai putin. Iar oamenii simpli neavind bani, nu se mai duceau sa cumpere lapte, care era prea scump pentru ei. Si producatorii trebuiau sa arunce laptele nevindut, ca sa faca loc la laptele proaspat, ca nu-l puteau depozita. Dar nimeni nu se gindea sa ieftineasca laptele, ca sa se vinda si sa aiba oamenii cu ce se hrani.

Criza economica din 1933 nu a fost rezolvata de politicieni si patroni prin masuri bine intentionate, fiindca tot ei o provocasera, de fapt, prin lacomie de bani si de putere. S-a intimplat sa inceapa razboiul, stirnit de cei care dusesera la paroxism aceasta lupta a celor mari, si sa dea peste cap totul, iar dupa ani de moarte si furtuna, luptind contra urii si betiei puterii lui Hitler si a aliatilor sai, bietii mari politicieni ai lumii au reusit sa iasa la liman prin 1945 si sa se declare salvatori ai lumii civilizate. Nimeni nu-si mai amintea ca ei insisi ajutasera la stirnirea marii furtuni.

A urmat o perioada de mare foamete si lipsuri in Europa de Est si Germania, dar i-a mai zis cineva "criza economica"? Nu, era doar o urmare a razboiului celor puternici, din care tot cei puternici (care nu pierisera inca) se luptau sa scoata omenirea ca niste eroi populari...

Azi nu mai vedem aceleasi imagini, fiindca sunt alte conditii. Nu vedem cozi imense la oficiile de somaj, nici oameni care nu au ce minca, nici dezastre economice. Vedem doar stiri, speculatii, explicatii si argumentari.

Dar ia sa vedem cine ne vorbeste azi despre criza economica? Bancherii care au dat faliment din cauza ca au facut imprumuturi riscante pentru dobinzi mari si acum dau vina pe cei care nu le-au putut plati ca sa ramina cu ce nu au apucat sa imprumute din aceeasi lacomie. Politicienii care, certindu-se intre ei pentru putere, n-au facut la timp legile necesare ca sa previna asemenea situatii. Jurnalistii care, punindu-si pana pe bani in slujba unuia si altuia dintre magnati, se dau aparatori ai adevarului.

Si cine se da azi capabil sa rezolve aceasta criza economica, neintimplata dar atit de reala in mintea lor? Tot ei, bancherii, politicienii si jurnalistii, care eu cred ca fac parte in proportie de 90% din clasa celor mai bogati si influenti oameni ai societatii. Ei au descoperit criza si ei ne pot salva de ea, dupa cum ne lasa sa credem, dar asta numai daca vom crede promisiunile lor mai departe... Daca noi nu credem promisiunile lor, ei nu au ce face si vor putea da vina pe altcineva, ei intre ei de fapt, unii pe altii.

N-ar fi mai cinstit sa ne spuna ca ei sunt cei care au generat situatia economica actuala si au inventat pentru ea si denumirea de criza economica, si o promoveaza ca atare?!

Comentarii
Adaugă nouCautăRSS
un extraterestru "injeru Step - hai dinamo, sau hai steaua     | 89.136.19.xxx | 2008-12-20 15:28:36
Marfa articolul...foarte tare si explicit pentru cine ar ochi de privit istoria fara ochelarii civilizati. In concluzie nu e nici o criza, daca nu intri tu in una psihica, sau intri in panicaca. Chiar si ashea te stergi si mergi mai departe ca doar nu o sa te sinucizi. E un prilej sa urci la urmatoru nivel, de eficienta si de eficientizare a vietii tale. Socrate spunea cu 2500 ani inainte mergind prin piatza " cite lucruri de care nu am nevoie exista si io nici nu stiam" " da ma intereseaza?" ceva de jenul.. aplicabil si az. Adic cu cit ai nevoie de mai putina mincare poti fi mai greu otravit daca nu bushit pshic cu "briza ego-nomica", si daca nu cu gloantze, macar s bei apa ca si asta poate o fi otravita sau poate nu... cine stie..."cunoaste". da daca nu itz trebuie sa bei nici apa, si nici nu esti comod sa itz trebuiasca tzie totu semi preparat... cine mai cumpara, cine mai are nevoie de ashea "impresii' scumpe. Indienii nici nu beau lapte, isi iau vitaminele, protenile si necesaru caloric din altceva... oare din ce... cred io ca din ceva mai subtil... da ii greu s te hranesti cu fericire... asta inseamna sa nu mai ai motive sa suferi cind ii o gama asa de larga a ofertei... Sint poate fo 10 mii de nebuni care nu mai maninca nimic, sau asa simbolic, care unu cred ca itz si scrie tzie amu sa ai la ce te zgii. tot de la indieni ne vine si ideea sau solutia prin care i-o marshit afara pe britanici.. adic nu le-o mai trebuit produsele lor si cit ierea ia presa de a lu aia mari... nu puteau fi toti prostitz si o scapat articole despre miscarea indiana si proteste si actiuni individuale si evident multe au devenit in masa si asa si acum... daca nu cumpara nimeni produsele lor cine mai vinde pietre seci si cine mai numara... cifrele sau jocurile de-am proasta de-a valorile fictive... Ii usor s te obisnuiesti ca drogatu cu tot ce itz face placere crez tu si de fapt te-ai obisnuit cu niste "chestei" da in fond cine nu a depasit obisnuinte... licee, gradinite, familii, servicii, domicilii... omul e prea adaptat cu trebi de astea si astfel... poate renunta el singur mai usor la carne sau la piine sau la zaharuri decit la viata a lui si planetara in defintiv... Parerea mea optimuista este ca se poate... chiar daca pare ca nu se poate. cind vei privi lumea mai atent vei vedea ca nu ea se invirte ci tu, te agiti ca un *oi intr-o caldare. stai linistit si vezi intii ce e in tine. Cind t trezessti iti amintesti cumva ca mai este un eu undeva care doarme si rpd il pui la treaba. Simplu si la fel este sa te intrebi daca tu esti numai forma asta concreta, atunci unde sint amintirile tale, in cap? sau unde sint ideile tale, sau unde sint pasiuile tale, cit esti inconstient de ele? in trup... Da sigur ca doar ashea pare. Mai priveste o data, si inca o data ... chiar daca ar fi sa stai si o noapte si o zi sa iti dai seama ce esti si unde esti pina unde... S-ar putea sa ai o refelatie, da ... stai calm. Acu in perspectiva asta vezi ce anume te face fericit si ce anume te face nefericit, ca se pare ca treaba asta cu controlul financiar si material si oameni care stau pe munti de bani inflationati, au doar o usoara flatulatie de fericire care ii tine o secunda si in rest sint mereu victime ale unui suflet complet gol si plin de rahaturile care le-au facut sa ajunga acolea... si de fapt realizeaza ca nu au nimic... decit un gol imens si ii asteapta aceeasi moarte si pe ei...dar una din care nu inteleg nimic si o imensa parere de rau ca lasa realizarile lor " marete" pe mina unora care flatuleaza si mai tare...
by the way vorbeam de vai! sau de criza... daca ai chef de ea nu ai decit sa fii crizat, ai un motiv in plus sa te lamentezi, daca nu ... vezi cite lucruri le faci gratuit si cit timp si resurse pierzi in continuare vezi citi prieteni ai si cit de fericit esti... asta poate o fi ceva neglijat pina o ajuns la criza da nu te justifica cu cea esterioara ca te minti si ashea devii un mare mincinos... si curios cum toti cauta adevarul dintotdeauna si ori nu il gaseste nimeni, ori nu il spune nimeni pentru ca nu poate. D c? pentru ca adevarul este in noi cu noi si despre noi despre cum vedem noi lumea viata si tot ceea ce de fapt sintem, fiecare din noi... Daca itz imaginezi ca am luat-o razna ai dreptate... documenteaza-te cu The Moses Code sau The Secret sau Celestine Profecies, neshte filme pe cit de faine pe atit de edificatoare.
imi cer scuse ca nu folosesc punctuatia si dau un mesaj derutant. anume fac asta ca sa te pui pe treaba sa descoperi. vreau intentionat sa stirnesc contrariile in tine sa nu mai crezi nimic si sa nu mai stii nimic clar pina nu pui mintea aia lenesha sa se trezeasca la ceva clar si precis, io doar am vrut sa darim credintele tale minunate care ... unde te-ai dus... ai ajuns un fel de spectator botos pe scena vietii si te jimbaiesti la niste actori si strigi de rupi rarunchii in tine hai dinamo sau hai steaua, ba nu rapidu, sau acceleratu. Scoala bai ca te si pocnesc, urjent. Papagalule... mai citesti mult. Esti un bou. Asta am zis io. No amu te-ai enervat. Bine marsh si vez de viata ta si nu mai casca ochii in gradina lu altzii si vezi intii cine esti si ce vrei de la viata asta si daca te mai prind ca itz agati mintea pe aici ... itz rup picioarele cu toata iubirea care imi sta in putintza.
daca baietu cu site lasa articolu inseamna ca o inteles macar el daca nu il lasa... inseamna ca ii destept si atit. sia ... steph
radu - ''follow your bliss''   | 78.96.14.xxx | 2009-09-24 18:06:07
Mare Dreptate,Mare Adevar...Aplic de 3 ani THE SECRET.Va pup ,am treaba.nb
Gabriela   | 89.136.19.xxx | 2008-12-22 16:53:06
Deci....lacomia sta la baza crizei.Marketingul e folosit gresit si in loc ca un produs sa ajunga la consumatorul care il doreste...cu minimum de cheltuieli(distribut
ie ,promovare..),sa fie flexibil ,incluzand scaderea preturilor in caz de nevanzare,prefera sa arunce marfurile(de toate categoriile, alimentare ,nealimentare)...stand intepeniti ,pe locurile lor ,sufocati de importanta lor.
AdiM - o completare   | 89.136.19.xxx | 2008-12-22 19:09:49
In 1933, criza se caracteriza SI prin stocuri mari de produse care, neputind fi vindute din cauza ca oamenii nu mai aveau bani, erau aruncate. Azi magazinele sunt pline si lumea cumpara in nestire, dar mai-marii dau sus si tare cu criza fiindca industriile barosane nu mai au comenzi. De fapt, termenul "criza" e o inventie a autoritatilor prin care se simt ei capabili sa justifice masuri extreme si sa se dea drept salvatori ai populatiei in fata deficientelor sistemului pe care il administreaza ei insisi. Nu a existat criza economica inainte ca autoritatile politico-economico-financiare ale lumii si ale tarilor sa nu inventeze acest termen ca o scuza pentru propria lor incapacitate de a guverna lumea, si ca o justificare a propriilor lor masuri pentru a guverna in continuare. Nu au avut si nu au curajul sa admita ca au dat chix, asa ca au inventat un termen nou, preluat si promovat de massmedia (care traieste cu mare bucurie din vestile guvernamentale si din stipendii de la oameni cu bani, in timp ce se jura ca spune adevarul) si crezut de restul lumii din ignoranta.
Steph - Un alt articol care doar pare     | 89.136.19.xxx | 2008-12-22 18:53:07
"MAIL to someone"

Este o carte scrisa in 1880 (sec. trecut, da, nu e o greseala !) si e mai actuala ca oricand. caci vorbeste pana si despre criza la care am ajuns azi...
Etapele SPIRALEI INFERNALE sunt pe scurt urmatoarele:
1.Muncim tot mai multe ore si producem tot mai mult ca sa castigam tot mai mult
radu - ''follow your bliss''   | 89.136.17.xxx | 2009-01-08 09:56:16
What you think and what you feel and what you manifest is always a match...Intre ceea ce gandesti si ceea ce simti si ceea ce creezi e intotdeauna o legatura...Nu va mai lasati intoxicati cu tot ceea ce se intampla in presa,trebuie sa fii informat dar nu trebuie sa fii intoxicat,termenul de criza e doar un paravan cum multi oameni destepti au mai aratat o... Uita ti va la THE SECRET,o data ,de doua ori ,de zece ori...de cate ori e nevoie apoi lasa ti mi o parere pe raduevo@yahoo.com...sincer ''fie ca crezi ca poti sau ca nu poti,oricum ai dreptate''.prietenii stiu ce zic.va pup.un neafectat de ''criza''.
ady   | 89.136.17.xxx | 2009-01-08 09:55:55
crize in imaginatia colectiva si lipsa de vitalitate,de prezenta spirituala in cea particulara.De ce sa nu spunem ca suntem in criza de cind au inceput zodiile de formare a corpului fizic,respectiv ultimele trei taurul berbecul si pestii?Acesti smecheri care nu sunt nici foarte evoluati,nici foarte destepti dar au inventat atribute si stampile au stiut sa profite de autismul din planul fizic si cu toate ca suntem aici,parca nu suntem prea prezenti,nu cu Totul.In rest,toate aceste jucarii si jocuri,cica de oameni mari,se cam strica.
Alex - ...   | 89.136.17.xxx | 2009-02-03 18:42:01
In concluzie nu e nici o criza, daca nu intri tu in una psihica, sau intri in panicaca
Iti recomand sa incerci disponibilizarea dupa 30 de ani de munca si apoi sa te vad daca crezi in criza sau nu
AdiM   | 89.136.17.xxx | 2009-02-03 18:47:49
nu are legatura disponibilizarea dupa 30 de ani de munca, cu presupusa criza, decit ca o criza personala care poate ca e scuzata de autoritati prin criza mediatica. Cine a muncit 30 de ani si stie sa faca bine ce face, nu va duce lipsa de lucru. Cine a muncit 30 de ani cu multumirea ca statul ii asigura totul, acum poate vedea ca nu era cazul sa se bazeze pe stat. Asta e adevarata criza. Nimeni nu s-a nascut ca sa il tina statul pe palme. Eu muncesc de 21 de ani, dar de 5 ani am renuntat sa mai astept ceva de la stat sau de la altcineva, lucrez independent. Cei care au muncit 40 de ani la stat cu speranta ca isi asigura viata la pensie, au acum prilejul sa vada ca nu statul e asigurarea deplina.
Alin - .   | 89.136.17.xxx | 2009-02-05 18:30:47
Steph am tot cautat ceva de cartea respectiva pe google dar nu exista nici o referire la ea sau cel putin nu o gasesc . Ma poti ajuta cu un link? Multumesc
Scrie comentariu
Nume:
Website:
Titlu:
Cod UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
 
Security Image
Scrie codul anti-spam din imagine.

Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved.

 
< Precedent   Urmator >

Caută în site
Donatie

Daca apreciezi ceea ce fac (ca serviciu gratuit) si vrei sa ma sustii, poti sa-mi faci o donatie prin Paypal, o suma la alegerea ta.

Ultima oră
Cele mai citite
Au comentat recent

Profil Colegi.RO
Viziteaza profilul lui Mindruta-Tanasescu Adrian (AdiM) pe Colegi.ro
Proiecte IT